Indrukwekkend - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu Indrukwekkend - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu

Indrukwekkend

Door: Pp

Blijf op de hoogte en volg Peter

08 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Het was een drukke dag. s-morgens eerst even lekker ontbijten in koele ruimte en dan op naar Empire State Building via de Hop on Hop off. De kaartjes op de hoek gekocht incl.de Skyride. Iedereen had het idee Oh , Oh is dat iets met roller coaster en andere gekke zaken. Nou nee gewoon een goede film in een bewegend bakje maar dan vanuit vogelperspectief. Gewoon leuk om te doen . Dan op naar observatiedeck. Wat een uitzicht erg ver kijken en het WTC dat er weer staat. Je realiseert je hoe hoog het is als er wat gebeurt. Foto's gemaakt vanuit alle hoeken en nogmaals wat moeten die mensen een angst gehad hebben toen ze in WTC afgesloten waren van liften en trappen. Koude rillingen.
Ok nu op naar WTC omdat we daar kaartjes voor een guided tour hebben.
Als je na zoals ik weer na 3 jaar daar op de WTC ground sta valt het op hoe snel die gebouwen worden opgetrokken. Enorm. De hoogte de omvang de glaspartijen. Wauw dat zie je toch niet in ons Nl. De tour onder het gebouw is indrukwekkend en daar wordt je stil van als je al die foto's en voorwerpen ziet. Staal verwrongen, brandweerauto compleet verwrongen en dan de wand met fot's van de slachtoffers. Dat is iets dat je aangrijpt wat een waanzin die moordpartij, anders kan ik het niet noemen.
De plaatjes van de mensen die een oproep doen van vermisten. Daar kom je stil uit. Even echt een moment van bezinning. Van de familie heb ik een mooi boek gekregen met de Aftermath. Daar zal ik nog vaak in kijken, omdat ik deze aanslag destijds al afgrijzen vond en nu in echt zaken gezien.
Om deze dag af te sluiten hebben we een compleet iets anders gedaan nml een musical Mamma Mia bezocht. De liedjes van Abba kent iedereen maar als je dat vertaald ziet in een musical dank maakt het dat het meer is dan muziek. Sorry ik ben waarschijnlijk soft maar wat een performance en wat was die muziek toch mooi. Je zingt en klapt toch mee. Iedereen verlaat dat theater vrolijk en in mijn hoofd dat nummer Dancing Queen. Alweer sorry maar je gaat toch even terug in de tijd haha.
Morgen is er weer dag want het is nu 24.10 uur dat we weer lopend het Hotel bereiken.

• 08 Juli 2014 - 14:41

Betty Bruil:

Wat a GREAT day. Niet normaal zoveel gezien. Heel indrukwekkend en ontroerend. Al die hulpverleners die overleden zijn. De angst op de gezichten op de fotos. Ik heb daar echt met tranen in de ogen gestaan.'s avonds mama mia ook geweldig. Meegezongen alle zes. Wat een super musical blijft het toch. Nu winkelen in Macys .iets andere invulling. Ook leuk. Gaaf om dit alles mee te maken.