Washington Historie - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu Washington Historie - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu

Washington Historie

Door: Pp

Blijf op de hoogte en volg Peter

11 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Vandaag was een loop, metro, bus en taxi dag. Wat hebben we gezien en bezocht. s-Morgensvroeg direct naar het Pentagon gereisd met metro . In de bloedhitten de roltrap op gelopen want die deed het niet. Gek om daar ook weer op historische ellende te stuiten , daar is toch ook veel mensenvlees geweest doordat dat vliegtuig op 9/11 erin is gevlogen. Nu wel een gedenkwaardige plek ingericht met alle slachtoffers namen op bankjes gegraveerd.
Op naar volgende gesneuvelden op Arlington Cemetery. Ook daar was het erg heet en een bezoek gebracht aan JFK graf met eeuwige vlam. Het uitzicht is overweldigend. Door naar de tombe van de naamloze soldaat want daar was een machtswisseling. Dat gebeurt met een sergeant en twee soldaten die mekaar aflossen via een bepaald ceremonieel. Terug naar uitgang kom je langs al die graven van gewone private en ook van Brigade Generaals. Het verschil is de grote van de steen die er op staat. Wat een graven zover als het oog reikt.
Maar we hebben een programma af te werken want tussen 1400 en 1500 moeten we de kaarten ophalen van het Holocaust Museum. Pfoe dat is nog een stuk lopen.
Het holocaust museum is aangrijpend , zoveel leed veroorzaakt door een maffe ideologie. Oorlog is zo zinloos en we leren maar niet. Het gaat maar door terwijl overal kreten als nooit meer hangen en een zaal verder laten ze zien welke conflicten er allemaal zijn en zijn geweest. De mensheid is niet echt wijzer geworden.
Op zoek naar de uitgang en door naar het Lincoln Memorial. Nu dat doen we dan maar met de taxi want om 1700 uur stopt de Tournus met zijn ronde. Wat een gebouwen zetten die Amerikanen neer voor belangrijke personen uit hun geschiedenis. Ook daar is weer zo'n televisie moment dat je vaak op tv hebt gezien ( die plek ) en. Nu sta je er zelf met uitzicht op de naald.
Nog steeds is de dag niet ten einde want waar ik voor kwam het Vietnam War Monument is om de hoek en daar moet ik gewoon even heen. Dit conflict heeft me al; tijd geboeid omdat dat de eerste oorlog is geweest waar de Amerikanen ondanks al hun mogelijkheden en wapentuig niet hebben kunnen winnen.
Zo de dag is ten einde. Op naar een eetgelegenheid en de inwendige mens verwennen. Wat ik nog wel even kwijt wil is dat Petra in haar geheugen alles wel wist omdat ze er al een keer was geweest maar dat ze wel destijds steeds van een andere kant de bezienswaardigheden heeft benaderd want als reisleidster tja dat zal ik maar niet gaan uitoefenen als beroep he Petra.

• 14 Juli 2014 - 15:06

Petra Lola The One And Only:

Peter ik ben gewoon even helemaal de weg kwijt. Maar dat komt doordat mijn Tom
    Tom alleen Europa kaarten heeft.