Memphis - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu Memphis - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu

Memphis

Door: Pp

Blijf op de hoogte en volg Peter

17 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Gisteren stond in het teken van alleen maar afstand overbruggen tussen Houston en Memphis. Dus vandaag gaan we in Memphis Graceland van Elvis bezoeken . Dit hebben we onverwacht vroeg gedaan nml een mail gaf aan u wordt verwacht om 9.15 uur bij ticket office.. Zogezegd zo gedaan. Wat je ook van zijn muziek vindt het was een legende en het estate is echt een gang terug in de tijd. De inrichting met tv's van die tijd hilarisch om te zien. De auto's die hij heeft gereden onwijs mooi. En dan de 2 vliegtuigen voor vervoer bizar. Hij kwam erachter dat zijn dochter nog nooit sneeuw had gezien en is daarom even naar de sneeuw gevlogen en daar heeft zijn dochter 5 a 10 minuten in de sneeuw gespeeld en toen weer Bach to...
Leuk om te horen dat hij zoveel aan liefdadigheid deed. Veel initiatieven ondersteunde hij. Ook zomaar zaken weggeven aan vreemden auto's ets .
Echt bizar zoveel jaren na zijn dood dat de muziek zoveel mensen nog steeds aanspreekt. Als je in de hal staat waar de gouden albums hangen besef je pas wat een muzikale grootheid hij is geweest.
Al die roem kon hij blijkbaar niet aan en dan gaat het steeds fout bij blijkbaar al die artiesten.

Uiteindelijk hebben we het estate verlaten en gingen we op weg naar het Lorraine Motel. De plek waar Ref. Martin Luther King is doodgeschoten. Een bijzondere tijd als je beseft hoelang het geduurd heeft voordat de eerste zwarte president is gekozen. Een droom die hij misschien ook wel heeft gehad.
Toen hoorden we ellendig nieuws dat er een vliegtuig met Nl is neergeschoten boven de Oekraïne weer terug naar de realiteit dat is hard. Ook daar zaten mensen in die op vakantie gingen. Je beseft dat het lot soms gekke dingen met je voorheeft.
Op naar de Starbucks voor een koffie en een broodje en dan nog even lekker aan de pool van het Hilton Doublé Tree hotel.
s-Avonds heerlijk gegegeten ( gevonden via help pap) bij Mollige Fontaine. Een groot huis omgebouwd naar een casual met heerlijke relax stoelen uitgerust restaurant. Een echte aanrader. Top.
Morgen onderweg naar St Louis.

• 18 Juli 2014 - 15:34

Betty:

Ja was echt een superdag betreffende Elvis. raar idee in Graceland te lopen met een kitsch smaak ingericht qua spiegels en meubilair. wel fantastisch om alles te zien en liedjes te horen. daarna afgrijselijke nieuws. wat zit het leven toch raar in elkaar.