New Orleans en de Hurricane Katrina tour - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu New Orleans en de Hurricane Katrina tour - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu

New Orleans en de Hurricane Katrina tour

Door: Pp

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Juli 2014 | Verenigde Staten, New York

Vandaag zijn we begonnen met een duik in de pool want we werden opgehaald om 1100 uur met de bus om een ramptoerisme tour te gaan doen. We waren toch wel benieuwd waar NO staat na Katrina. De bus bracht ons naar de Harbor om de tickets op te halen. No geen tickets voor 6 er kunnen er maar 5 mee. Teleurstelling natuurlijk bij ons. Maar we hebben dit laten regelen door hotel. O no probleem ze zijn er wel.
Op de bus met een reisleidster ( ja echt net de tv show) . Ze nam ons mee naar alles wat met Katrina te maken heeft gehad. Het WTC van NO wordt nog steeds niet gebruikt Huge building. Gebouwen , huizen zijn echt nieuw neergezet naast een krot waar niets aan is gebeurt omdat de eigenaar het niet wil opknappen. DE t3egenstellingen zijn schrijnend. En als je al door zo'n buurt gaat vraag je je af hoe iemand kan leven daar. Wat hebben we het rijk.
Bard Pitt ja de man van AJ heeft hier veel goed gedaan . Hij heeft veel tijd en geld gestoken om veel huizen te laten bouwen. Terecht dat hij geprezen wordt. Op dit moment is ongeveer 65% van de bevolking weer terug in NO maar nog steeds is het knokken voor vernieuwing.
Morgen zondag staat voor ons een lange rit, maar met een overnachting tussentijds , voor de boeg naar Dallas. Benieuwd wat JR Ewing Southfork Ranch ons brengt.

• 13 Juli 2014 - 14:54

Sander:

Je vergeet de heerlijke ramptourisme maaltijd van Bas te vermelden haha. Dat was echt eh.... Een ramp!

Peter

Geboeid ben ik door een land als de USA. Of het nu om steden, natuur, auto's of de mensen gaat alles is anders dan in Europa. Mijn facinatie is alleen maar groter geworden nadat ik route 66 ben gaan rijden. Een belevenis van jewelste.

Actief sinds 01 Mei 2010