Living on the edge nou edge - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu Living on the edge nou edge - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu

Living on the edge nou edge

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Juli 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Voor Sander en Bas sorry was niet supermarkt maar de Denny’s lekker gegeten zelf betaald en kunnen internetten met Tablet.

S-morgens op de donderdag had ik nog tijd over en heb toen een rondleiding genomen over en in de Glenn Canyon Dam. Het water in Lake Powell was op pak hem beet 47% van wat maximum kan zijn. De droogte zorgt ervoor dat het peil erg laag was. De dam heeft 3 functies ten eerste zorgen voor opslag water om de steden en boeren van water te voorzien dit is het belangrijkste punt. Punt 2 is opwekken van energie agv hoogteverschil tov Colorado rivier zgn hydro energie. En als derde functie toeristische aantrekkingskracht. De rondleiding duurt ongeveer 1.5uur en is eens leuk om te vergelijken met de Hoover dam. Er zit genoeg beton in de dam om een snelweg van 8000mile te kunnen aanleggen. Boven op de dam is het 103F en in de dam 55F een enorm verschil. De wand is gemaakt van het zand uit de Bergen en is niet als beton gemengd met water maar met ijs. Op die manier is het proces beter te reguleren. Het water uit Lake Powell wordt aan de onderkant weggehaald onder een hoek van 60gr in de Colorado rivier gespuid. Dat is volgens de gids ijskoud. Ah dat kan ik straks zelf beoordelen.
Eindelijk was het dan zover ook op de 4the of July ging ik over de Colorado rivier varen. Wild water zat er niet in wel een tocht nou ja dan dat . Om 12.30uur moest ik me melden in Page bij de outdoor club. Na een korte busrit door een tunnel kwamen we onderaan bij de dam. Daar stapten we in Discovery boten en voeren we de Colorado rivier af. Schitterend om nu eens onderaf de rotsen te bekijken dat geeft een heel ander beeld. We stopten na 1.5uur bij een strandje en konden daar even zwemmen en via een pad naar Indianen hiërogliefen kijken. Eerst even de oude rotstekeningen bekeken bij een temperatuur van 105F en toen nee niet geheel onder maar tot middel in water KOUD dat ik je zeg echt koud 45F zo’n 9C sommigen doken erin maar kwamen verkleumd weer boven. Onze gids had gelijk ijskoud en de omgeving 105F gek dit verschil op 1 plek. We hebben tot Horse Shoe de tocht voortgezet en toen even vol gas terug ook over stroomversnellingen nou dan wordt je vanzelf nat. De tijd vloog voorbij nog wat Wildlife gezien rots geiten en echt de moeite waard om dit te doen. Een leuke dag.
S-avonds nog het vuurwerk bewonderd en vrijdag op naar laatste dagen nml Vegas. Puur om lekker van de gegarandeerde WARMTE te genieten en te zwemmen in zwembad en een ietsie pietsie te gokken .Toch kijken of we de kosten van de vakantie eruit kunnen halen.
Veel zullen jullie niet meer van mij horen of het moet zo zijn dat ik nog naar de shooting range ga daar twijfel ik nog over om met een SAW een Klock en een M 16 te schieten. Even afwachten dan maar.

• 08 Juli 2013 - 06:13

Retep Lijp:

Familievraag:
    Vraag 1:waarom lopen er geen mensen meer door de leeuwenbek van MGM casino?
    Vraag 2:hoe hoog is de stratosphere?
    vraag3: Hoe heet een gambler met hoge inzet??

Bij drie vragen goed door familie dan mee naar volgende reis. !?

• 08 Juli 2013 - 16:12

Betty Bruil:

Grandioos wat je allemaal gezien en beleefd hebt. Toch weer allemaal andere bezienswaardigheden. Geniet nog even van Vegas. Hier is het ook hot. Nog veel plezier. X

• 09 Juli 2013 - 09:57

Tom Ahawk:

Vraag 2:
    350 komma 2 meter
    of 1,149 ft

5 zelfmoorden

• 09 Juli 2013 - 22:48

Petra Van Den Cruijsem:

Ik heb er maar 1 woord voor.......WAUW!!!!!