Moab en Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu Moab en Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu

Moab en Page

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Juli 2013 | Verenigde Staten, Page

Dit is een gecombineerd verslag van maandag en dinsdag omdat ik niet op internet kon.
Gisteren maandag heb ik door de bergen van Colorado gereden en zo via Denver mijn weg vervolgd naar PAGE. Het is een eind rijden dus geen haast en vaak genoeg stoppen en drinken want het is 104F.
In de bergen zie ik opeens dat er wolken ontstaan en het begint te miezeren en de temperatuur zakt naar 67F. Brrr korte mouwtjes kap open stoer doorrijden want ik kan toch niet stoppen. Na een 45 minuten klaart het op en begint de zon weer te branden en is het al gauw weer 103F. Je merkt dat je lichaam erop reageert want het kost meer energie . Onderweg door de woestijn besluit ik om in Moab te overnachten. Rond de klok van 1700 uur ben ik op mijn kamer en zorg eerst dat de koelbox gevuld is met ijsblokjes omdat er geen koelkastje op de kamer is. Na lles koud gesteld te hebben is het tijd voor de pool. Heerlijk na zo’n dag rijden dat even relaxen.
Het si gek om op tv te zien dat de Universiteit proeven heeft gedaan met koekjes bakken in de auto zo warm was het en vanuit Vegas was het verboden om kleine vleigtuigen te laten opstijgen omdat ze daar problemen konden krijgen met de te hoge temperatuur. Maar ook erg dat een kind op de achterbank van een auto aan de warmte is overleden. Het is echt extreem weer.
Vandaag dinsdag ben ik vanuit Moab via Monument Valley naar Page gereden. De staten volgen elkaar op vanuit Colerado naar utah en door naar Arizona. En deze keer moest ik net na het verlaten van Monument Valley de kap voor de eerste keer dicht doen. Een hoosbui wil ik je zeggen het leek wel of alle sluizen open gezet werden. Er wordt dan ook een Thunderstorm verwacht. De temperatuur zakte hier ook naar 64 F en een half uurtje daarna weer naar 105F. Die schommelingen slopen je. Ik ben om 1600 uur in Page maar ook hier moest ik mijn klok weer een uur terug zetten dus was het pas 1500 uur.
Al met al twee volle dagen rijden met zeer wisselend landschap en nog even bij Mexican Hat met een aantal Oostenrijkers en Duitsers en Fransen staan praten. Geen Amerikaan te bekennen alleen maar Europeanen..Allemaal foto’s helpen maken van elkaar en de Hat. Grappig was wel dat toen ik het zijpad inging om dichterbij Mexican hat te komen iedereen achter mij aan ging. Wel waren we allemaal enigszins bezorgt om de banden omdat het een niet verharde weg was. Al met al zal dit wel de laatste keer zijn dat ik nu in Monument Valley kom. Al weet je het maar nooit.
Nu eerst de koffer ff ordenen en kijken waar ik kan wassen . Morgen of naar Lower Antelope Canyon of Raften. Afhqnkelijk hoe het loopt want ik heb hier 3 nachten geboekt in de Knights Inn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Geboeid ben ik door een land als de USA. Of het nu om steden, natuur, auto's of de mensen gaat alles is anders dan in Europa. Mijn facinatie is alleen maar groter geworden nadat ik route 66 ben gaan rijden. Een belevenis van jewelste.

Actief sinds 01 Mei 2010
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 38045

Voorgaande reizen:

08 Juli 2017 - 25 Juli 2017

Hawaii trip 2017 met tussenstops

05 Juli 2014 - 26 Juli 2014

New York here we come

22 Juni 2013 - 12 Juli 2013

USA different states

13 Mei 2012 - 14 Juni 2012

the MOTHERROAD my lifetime experience

01 Augustus 2010 - 21 Augustus 2010

awe sum, awesome

01 Augustus 2011 - 30 November -0001

COMBI trip , NY, Orlando, Miami

Landen bezocht: