A Shrine in the black hills - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu A Shrine in the black hills - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu

A Shrine in the black hills

Blijf op de hoogte en volg Peter

30 Juni 2013 | Verenigde Staten, Rapid City

Vandaag om 9.30 uur vertrokken vanuit hotel naar Mount Rushmore. Door de Black Hill Mountains , ja ook dat is weer een schitterende natuur rit, naar de presidenten. De weg erheen is erg rustig ben benieuwd of het druk is , het is tenslotte zondag. Eenmaal in de buurt zie je al dat druk is. De 4 juli komt eraan en dat is toch een speciale dag voor de Amerikanen en dan moet je wel iets educatiefs doen.
Het is gezellig druk en mensen vragen me of ze me op de foto moeten zetten want een Nederlander alleen die in zoiets geïnteresseerd is is toch iets bijzonder. Ik heb me voorgenomen niet te veel prullaria mee te nemen maar zo wie zo een pin voor op mijn verzamelcap en daar zit een oude man die mog mee heeft geholpen de presidenten uit die rots te blazen en te hakken. Dat wisten jullie niet maar het meeste is eruit geblazen met springstof . En als je je afvraagt hoe ze die hoofden zo nauwkeurig hebben gekregen is dat ze een model hadden en op afstand middels scaling 12x zo groot hebben gemaakt. Het was de pointer die aangaf waar springstof of gehakt moest worden. Dit weet ik omdat ik wel even naar een film ben geweest waarin het maken van die hoofden werd uitgelegd.
De man op de foto is NICK CLIFFORD geboren 1921 mensen en ik heb zijn boek gekocht en gesigneerd aan Peter. Nu heb ik een trend ontdekt bij mezelf in Alcatraz heb ik destijds het boek van de familie gehad en toen vond ik het al leuk als je iets hebt van een bestaand persoon.
Om pak em beet 1130uur ben ik vertrokken voor een 16 uur ja je leest het goed rit naar Page. Dat zal wel niet in 1 keer lukken . Dat klopt want ik ben dit verhaal nu aan typen om 18.30uur in Cheyenne in Americas Best Value Inn & Suites. (75$) net zo goed als gisteren voor 150$. Nu eerst wat eten en morgen 700 mile verder.

  • 02 Juli 2013 - 18:16

    Betty Bruil:

    Wat super gaaf om die gezichten te zien. In het echt. Geniet er maar lekker van. Is het nog hot, hot, hot.? Hier niet, niet, niet.
    Have fun. Het gaat zo snel. X Betty

  • 03 Juli 2013 - 14:13

    Petra Van Den Cruijsem:

    Wat gaaaaaf om in het echt gezien te hebben!!!! En wat ben je bruin!!!!

    Groetjes Petra

  • 04 Juli 2013 - 12:10

    Sander:

    waarom is er geen gezicht van onze hele familie uitgebikt? omdat de samenstelling elke keer verandert! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Geboeid ben ik door een land als de USA. Of het nu om steden, natuur, auto's of de mensen gaat alles is anders dan in Europa. Mijn facinatie is alleen maar groter geworden nadat ik route 66 ben gaan rijden. Een belevenis van jewelste.

Actief sinds 01 Mei 2010
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 38040

Voorgaande reizen:

08 Juli 2017 - 25 Juli 2017

Hawaii trip 2017 met tussenstops

05 Juli 2014 - 26 Juli 2014

New York here we come

22 Juni 2013 - 12 Juli 2013

USA different states

13 Mei 2012 - 14 Juni 2012

the MOTHERROAD my lifetime experience

01 Augustus 2010 - 21 Augustus 2010

awe sum, awesome

01 Augustus 2011 - 30 November -0001

COMBI trip , NY, Orlando, Miami

Landen bezocht: