Death Valley dag - Reisverslag uit Beatty, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu Death Valley dag - Reisverslag uit Beatty, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu

Death Valley dag

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Juni 2013 | Verenigde Staten, Beatty

Vandaag de dag waar ik naar uitgekeken heb. Ik heb mezelf voorgenomen om Death Valley bij Badwater in te lopen verder dan de gewone toerist zou doen. Waarom, gewoon dat heb je in je hoofd.
Het was bloedheet en heb me goed voorbereid door genoeg water mee te nemen en me in te smeren met factor 70. Toeristen die er stonden stopten bij het eind van het pad en toen ging ik dus verder. Wauw echt mooi om mee te maken. De woestijn was knoerd hard en veel open gebarsten stukken. Zeer onregelmatige ondergrond en echt geen oppervlak om hard te lopen of om met de auto op te rijden. Na foto’s gemaakt te hebben terug. Op de terugweg nog toeristen gesproken die vroegen of het daar in het midden mooier was. Ik natuurlijk , en ja hoor daar gingen ze zonder water. Heb ze het afgeraden om zonder vocht zo’n end te lopen. Ik zag later dat ze omgekeerd waren, verstandig.
Op de terugweg nog bij een canyon langs gegaan en daar wat stukken echt tussen de spelonken gelopen. Dat was vermoeiend omdat je ook moest klimmen. Dan merk je de vochtigheid van de lucht en wat voor een invloed dat heeft op je gestel.
Ook nog naar een authentiek western stadje in verval langs gegaan. Daar hebben van die alternatieven een huis van lege flessen gemaakt, maar de rest was flut.
In het hotel eerst eens lekker van het zwembad genoten , man wat is dat lekker na zo’n tocht.
Het bekende broodje en een drankje heerlijk zo.Morgen woensdag geen plannen gemaakt misschien ff niets doen. Beetje wat aan mijn kleur doen.

  • 27 Juni 2013 - 23:14

    Betty:

    Hoi Peet.
    Fantastisch om mee te maken lijkt me. Wel erg heet vergeleken bij hier. En daarna lekker hetzwembad, ik ken dat gevoel nog. Blijven insmeren hoor. Tot de volgende mail. X betty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Geboeid ben ik door een land als de USA. Of het nu om steden, natuur, auto's of de mensen gaat alles is anders dan in Europa. Mijn facinatie is alleen maar groter geworden nadat ik route 66 ben gaan rijden. Een belevenis van jewelste.

Actief sinds 01 Mei 2010
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 38049

Voorgaande reizen:

08 Juli 2017 - 25 Juli 2017

Hawaii trip 2017 met tussenstops

05 Juli 2014 - 26 Juli 2014

New York here we come

22 Juni 2013 - 12 Juli 2013

USA different states

13 Mei 2012 - 14 Juni 2012

the MOTHERROAD my lifetime experience

01 Augustus 2010 - 21 Augustus 2010

awe sum, awesome

01 Augustus 2011 - 30 November -0001

COMBI trip , NY, Orlando, Miami

Landen bezocht: