De tourist in St Louis - Reisverslag uit Eureka, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu De tourist in St Louis - Reisverslag uit Eureka, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu

De tourist in St Louis

Door: peterpijl

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 Mei 2012 | Verenigde Staten, Eureka

Gisteren wist ik het beter dan de navigatie. Op zo'n moment mis ik mijn navigator Menno die dat altijd zo koel doet. Vandaag ben ik eerst naar de old chain of rocks bridge gereden. Dat is even zoeken omdat er aan de kant van de weg staat dat je een doodlopende weg ingaat maar een local gaf de doorslag gewoon doorrijden gaf hij aan en ja hoor dat stond dat monument uit het verleden. Op dat moment realiseer je hoeveel mensen daarover heen zijn gereden voor een nieuw bestaan in het westen Aangezien ik daar helemaal alleen stond mijmer je wat over je eigen toekomst. Een stukje reflectie dat is wel goed zo vroeg op de morgen.
Vanaf dat moment doorgereden naar hartje St Louis ogen en oren en veel kijken want het verkeer is erg aanweZig. De Arch steekt overal boven uit en nu een parkeerplaatsje zien te vinden want bij de eerste twee word ik geweigerd No motorcycles. Ondanks mijn baardige stoere uiterrlijk en aangevend dat ik van de MC deventer ben ff doorgereden in parkeerplaats lekker koel. O ja thuisblijvers had ik het alover het weer gehad 30+ vandaag . pffff leren jack op de rugzak en naar de Arch lopen . Bij dat weer met een rugzak 10kg + en ja het weer ( sorry 30+) mooi door het park. Indrukwekkend bouwwerk en met een speciale constructie inside naar boven 192 m omhoog. Foto' s gemaakt van de omgeving en naar beneden om met de riverboat een tochtje van 1 uur over de grand old
Mississipi . Mooie plaatjes geschoten van de Arch vanaf de waterkant.
De boottocht op het ovendek ( in de zon ) was heerlijk en nu de wandeling terug , eerst ff de 100 treden genomen omhoog en op naar de garage.
De motor lekker koel en op de route 66 naar het volgende plaatsje Eureka waar ik op loopafstand een jawel Denny's heb gevonden dat wordt dus even lekker makkelijk eten. Morgen opweg naar Rola en Cuba om ik weet niet of ik het ga redden naar Joplin ( 500 km)
O ja alweer een mogelijke nieuwe reisbestemming gevonden nml de ontdekkingsreis van Lewis en Clark die het westen van de USA hebben ontdekt. Wel even oppassen voor de beren de bruine beren wel te verstaan.

  • 18 Mei 2012 - 08:35

    Sander:

    Als ze er nou nog zo'n Arch naast zetten heeft Mc Donalds geweldige reclame te pakken :) Dan heb je pas echt een big M

  • 18 Mei 2012 - 08:38

    Bastiaan:

    Mooie brug! Veel beter dan die in Zutphen, zelfs met al die roest.En leuk dat filmpje (hoewel het wel wat slecht beeld is met al die high-tech apparatuur van je)! Fijne dag weer... B

  • 18 Mei 2012 - 20:33

    Hans PeterEsschendal:

    Hallo rubber burning man.
    Heel toff je reis mee te beleven!
    Wens je een hele fijne tijd en goede reis. Zal je met grote interesse blijven volgen.
    Vriendelijke groet.
    Hit the road Brother!
    Hans Peter Esschendal , HOLLAND

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Geboeid ben ik door een land als de USA. Of het nu om steden, natuur, auto's of de mensen gaat alles is anders dan in Europa. Mijn facinatie is alleen maar groter geworden nadat ik route 66 ben gaan rijden. Een belevenis van jewelste.

Actief sinds 01 Mei 2010
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 38067

Voorgaande reizen:

08 Juli 2017 - 25 Juli 2017

Hawaii trip 2017 met tussenstops

05 Juli 2014 - 26 Juli 2014

New York here we come

22 Juni 2013 - 12 Juli 2013

USA different states

13 Mei 2012 - 14 Juni 2012

the MOTHERROAD my lifetime experience

01 Augustus 2010 - 21 Augustus 2010

awe sum, awesome

01 Augustus 2011 - 30 November -0001

COMBI trip , NY, Orlando, Miami

Landen bezocht: