Militaire installaties bezocht en rondvaart in Ha - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu Militaire installaties bezocht en rondvaart in Ha - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu

Militaire installaties bezocht en rondvaart in Ha

Door: peterpijl

Blijf op de hoogte en volg Peter

04 Juni 2012 | Verenigde Staten, San Diego

Eigenlijk is San Diego heel relaxed. Het klimaat is normaal rond de 18 gr. Nu was het koeler 16gr en bewolkt. Wel lekker weer als je veel wil bekijken. Gisteren heb ik de winkeltjes ( toch nog in de zon) in de harbor bekeken, en heerlijk gegeten. Daar heb ik tevens een rondvaart geboekt door de haven een tocht van twee uur tussen echt alleen maar chinezen. Erg leuk om dit weer te doen na 12 jaar dat ik hier ook ben geweest. Er is veel veranderd maar ook interessanter. Wat me over het totaal wel opvalt er zijn overal in elke plaats meer homeless people op de straat. Nu echt ook overdag. Het is triest als je iemand de friet ziet eten die naast de vuilnisbak ligt. Af en toe geef je zo iemand wat of stop je een paar dollar in een potje voor opvang van die mensen, maar dat is schrijnend zoals dat in de USA toch naar voren komt.
De haven tocht is geweldig groot modern en machtige militaire schepen, carriers(4x) destroyers, 3 duikboten. Allemaal ter controle in de haven. Het grootste vliegdekschip de Carl Vincent was binnen ongekend de afmetingen en personeel 6500mensen aan boord.
Maandag heb ik van alles bezocht, echt voor een (oud) werktuigbouwkundige gaat je hart open. Wat een techniek. Machinekamers van Russische en Amerikaanse onderzeeboten bezocht. Het vleigdekschip USS Midway , in dienst geweest tot 1992 bezocht. Big Big. Maar als ik de techniek zie teletypes, telex, een van de eerste schepen met GPS maar het lijkt echt wel honderd jaar oud . Als je dan beseft dat ze met dat schip de Irak oorlog zijn ingegaan. Ongekend om te zien.
Verder een paar 3 masters uit de tijd van 1700 bezocht en onder de indruk met welke middelen ze de aarde hebben verkend in de tijd van Columbus.
PS: Omdat er maar 150 foto's van deze reis op deze reis tentoongesteld kunnen worden moet ik kijken of ik iets bij kan kopen.
Dinsdag naar LA , ja ik heb 4 dagen over dus ff kijken wat ik ga doen, zal wel nit zo moeilijk zijn in een stad als LA toch.

  • 05 Juni 2012 - 05:47

    Betty:

    Jee, wat heb jij je hart opgehaald. Fijn joh, vooral nu je het rustig aan kan doen. Je kunt straks zeggen dat je bijna alles gezien hebt. Dat een droom werkelijkheid is geworden. Geniet nog deze laatste week.x

  • 05 Juni 2012 - 06:22

    Menno:

    Goede trip richting LA.
    Misschien doorrijden richting Big Sur, was wel een hele gave route en ergens ligt er in een prullenbak nog een parkeerboete :)

  • 05 Juni 2012 - 16:42

    Eddy:

    Peter,

    San Diego is inderdaad een geweldige stad, ik ben er in 1992 geweest en vond de Spaanse invloeden erg mooi, ga je Sea World nog bezoeken?

    Afgelopen zaterdag naar Feerwerd geweest voor de MG sportdag. We hadden 4 wajongers in ons tam en kwamen toch met de 6e prijs thuis. Daarna een koud biertje en de BBQ, perfect.

    6 juli kun je alvast noteren in de agneda voor de Meesterwerk BBQ in het mooi Twente.

    Veel plezier nog en goede reis!

    Eddy

  • 06 Juni 2012 - 15:41

    Sander:

    hoihoi! my god wat heb je veel meegemaakt! gaaf om te lezen en te zien. en dit is ook even mijn laatste reactie gezien onze vakantie. pe, heel veel plezier nog in the US of A en be safe! tot snel! xxx

  • 06 Juni 2012 - 20:10

    Robert:

    je hebt al een mooi bruine kleur!!!

  • 06 Juni 2012 - 20:39

    Menno:

    Mooi shirt! Abercrombie?
    :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Geboeid ben ik door een land als de USA. Of het nu om steden, natuur, auto's of de mensen gaat alles is anders dan in Europa. Mijn facinatie is alleen maar groter geworden nadat ik route 66 ben gaan rijden. Een belevenis van jewelste.

Actief sinds 01 Mei 2010
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 38079

Voorgaande reizen:

08 Juli 2017 - 25 Juli 2017

Hawaii trip 2017 met tussenstops

05 Juli 2014 - 26 Juli 2014

New York here we come

22 Juni 2013 - 12 Juli 2013

USA different states

13 Mei 2012 - 14 Juni 2012

the MOTHERROAD my lifetime experience

01 Augustus 2010 - 21 Augustus 2010

awe sum, awesome

01 Augustus 2011 - 30 November -0001

COMBI trip , NY, Orlando, Miami

Landen bezocht: