Koel - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu Koel - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu

Koel

Door: peterpijl

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Juni 2012 | Verenigde Staten, San Diego

Gisteren na een hete rit en het verliezen van de camera , ja ook de SD card vermorzeld ik heb nog wel even gebaald, maar er zijn ergere dingen maar gelukkig veel foto's op PC gezet maar helaas niet alles,eerst de was gedaan, dat moet ook gebeuren. Mijn motor zit onder de stof en zand echt heftig geweest die woestijnen. Vanmorgen grave ( volgens mij is dat toch jus) op brood gegeten. Lekker en vullend. Toen ik weg ging was het aangenaam weer. Windje en rijden maar je bent 1/2 wege de woestijn en op naar San Diego. Wel even een behoorlijk uitstapje.
Het was even wennen toen ik zo richting Los Angeles kwam. Ineens drukke rijbanen ( 7 stuks) auto's links rechts etc. Goed opletten, ze zullen toch niet al die reclame neerzetten van :samen delen van de rijbanen met bikers! Rond San Bernadino links af ( net als bij Hoevelaken denk ik dan maar ) naar de Interstate richting San Diego.
Mooie omgeving veel groen , huizen, en mensen is weer anders dan de vlakte en hitte van de woestijn.
Even tanken. Jahoor loopt de pomp door benzine tot over de rand. Dop kan er niet op . Ben toch een beetje benauwd dat die benzine op de hete motor komt.
Binnen twee rietjes bij de soda machine gepakt en het eruit gezogen, moet een komisch gezicht zijn zo'n slurpende biker en die spugend de benzine uit zijn motor zuigt, zodat de dop er weer op kon. Komt daar een Big Amerikaan naar me toe ik denk o owat doe ik fout, maar hij zegt ik zag wat er gebeurde ik ben ook een biker wilt u wat tissues voor het verwijderen van de smaak van benzine. Tjee thanks man.
Verder rijden en het werd in een keer koel want de zeelucht kwam net als bij San Francisco , voor een ieder die daar wel eens geweest is, het binnenland in en dat was erg koel maar wel lekker om zo te rijden. Verder heb ik geen beelden, want het leek me niet verstandig aan de kant te stoppen.
In San Diego wel aan de haven een heerlijke soep Clamb Cowder Soup en gefrituurde gamba's en tortilla gegeten. Buikje weer rond.
Morgen ( zondag ) is hier een Rock and Roll marathon tegen leukemie. Drukte en lopers uit de hele wereld ,want ik had mazzel dat ik een kamer kon vinden zo dicht bij de harbor, 1 straat achter de haven.( wel 100m van treinverbinding toet toet bij elke overgang maar het is comfortabel.
Verder van plan om hier het grote vliegdekschip de Midway te bezoeken en een tocht te maken door de militaire haven en onder de Coronado brug door.
Maxime heeft dat in 2000 ook meegemaakt maar ik denk niet dat ze zich hier nog iets van kan herinneren.
Eten ; Hint hint aan Betty, een tomatensoepje zou ik een moord voor doen als ik thuis ben.haha

  • 03 Juni 2012 - 08:55

    Bastiaan:

    Ow wat erg van die benzine! Je maakt wel elke dag wat mee zeg... in ieder geval veel leesstof! Lijkt mij heerlijk dat het ff weer wat koeler is.. net als hier! Van de week 27 graden en nu 9 (!!!!!). Hahahah, bij jou wat extremer denk ik. Take care B

  • 03 Juni 2012 - 17:44

    Betty:

    Die tomatensoep komt er.
    Dus nu ben jij ook verslaafd. Als iemand eenmaal de smaak van benzine te pakken heeft, kun je niet meer zonder. Wat een goede ingeving trouwens, met een rietje. En wat een hulp, is toch eigenlijk onvoorstelbaar.
    Nog maar 1 1/2 week. Jeetje, voor ons gaat het al snel, laat staan voor jou.
    Nog heel veel plezier.
    xxx

  • 03 Juni 2012 - 19:11

    Sander:

    betty haal de zakken unox maar tevoorschijn. peter meldt namelijk niet welke soep :-)

  • 04 Juni 2012 - 07:41

    Menno:

    Jeetje, je maakt wel wat mee zeg. Zo ontzettend balen van de SD kaart. Gelukkig heb je nog het meeste op de PC. Ik kan me voorstellen dat de route naar San Diego toe zo heet en leeg was dat die 7 baans je wel in één keer doet schrikken. Je moet je ineens heel anders concentreren. Het voordeel is dat San Diego wat lekkerder is qua temperatuur.
    Ga je nog naar Tijuana? Of is dat te gevaarlijk?

    Succes straks richting LA!!!


  • 04 Juni 2012 - 19:42

    Petraaaaaaaaa:

    Hey Peter, beetje bijgekomen? Wat een verhaal zeg! En wat gaat de tijd snel zeg. Heb je het idee dat je al langer weg bent? Trouwens, wat een goed idee van die rietjes! Heb gister op tv je beroemdheden gezien, nu weet ik waar je het over had!

    Nou, tot de volgende keer, liefs P

  • 06 Juni 2012 - 20:08

    Robert:

    Was de bezine goed van smaak? Super getankt, hoop ik?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Geboeid ben ik door een land als de USA. Of het nu om steden, natuur, auto's of de mensen gaat alles is anders dan in Europa. Mijn facinatie is alleen maar groter geworden nadat ik route 66 ben gaan rijden. Een belevenis van jewelste.

Actief sinds 01 Mei 2010
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 38078

Voorgaande reizen:

08 Juli 2017 - 25 Juli 2017

Hawaii trip 2017 met tussenstops

05 Juli 2014 - 26 Juli 2014

New York here we come

22 Juni 2013 - 12 Juli 2013

USA different states

13 Mei 2012 - 14 Juni 2012

the MOTHERROAD my lifetime experience

01 Augustus 2010 - 21 Augustus 2010

awe sum, awesome

01 Augustus 2011 - 30 November -0001

COMBI trip , NY, Orlando, Miami

Landen bezocht: