Weemoed - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu Weemoed - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu

Weemoed

Door: peterpijl

Blijf op de hoogte en volg Peter

10 Juni 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Het echte einde

Een ongeluk zit in een klein foutje. Ik rij weg bij mijn hotel hoor piepen en kraken , kijk om ligt daar opeens een auto op zijn kant. Echt ik had er niets mee van doen, maar het doet je realiseren dat je moet blijven oppassen. Eigenlijk heb ik best veel aanrijdingen, kapotte banden en dat soort dingen gezien.
Maar vrijdag naar Farmersmarket geweest. Daar waren net opnamen bezig met ene Mario Lopez en een dame die altijd in World Wrestling te zien is. Ze waren een reclame filmple aan het maken voor Nokia.
Dus ik mix me tussen de mensen want er werder kado's weggegeven. Ik dacht nog ach zo'n Lumia niet gek. Nee het waren weegschalen. Ja die mogen ze allemaal wel hebben die Amerikanen.
Leuk om even te zien hoe dat ging. Verder met motor door LA gereden , voelt wel erg stoer zo door de stad. Zie diverse foto's van mooie kleurrijke bomen tot jaknikkers in straatbeeld.
Ook even mijn lijstje inkopen afgewerkt in de Mall. Hoe krijg ik het allemaal mee op de motor. Maar Maxime zal blij zijn en voor mezelf ben ik ook geslaagd. haha.
Diverse verdiepingen mooi aangelegd met roltrappen die net als heuvels zijn aangelegd. De bloomingsdales, Macy's en van alles mooi om te shoppen.
Zaterdag is het vandaag iets slims bedacht om geld te besparen, nml ten eerste had ik mijn hotel uitgekozen tussen het ophaalpunt van mijn auto en het wegbrengpunt van mijn motor. Eerst lopend mijn auto opgehaald bij Alamo. Wel gek om weer op deze manier zich voort te bewegen. Je bent minder mobiel. En alles is zo gedempt omdat je binnen zit ( airco is wel lekker). Toen auto neergezet bij hotel. Toen alle spullen in auto geladen om niks mee te hoeven dragen. Toen met motor naar Eagle Rider gereden 2,8 mijl en motor afgeleverd. Totaal gereden tijdens mijn tocht 3493 miles is ong 5621 km. Dit is meer dan ik in 1 jaar op mijn eigen motor rijdt. Ongelooflijk en geen pijn in rug , schouders of bips. ( netjes he)
De titel zegt eigenlijk alles het was vandaag met weemoed dat afscheid van mijn motor. Zag wel dat achterlicht kapot was. Ontdekt na schoonmaken motor. Ja dat heb ik gedaan , dat doe je nooit met huurauto maar een biker ......
Toen na afleveren motor had ik bedacht terug te lopen naar hotel. Vonden die Amerikanen maar gek take an cab man. No , 30 minutes walk is good exercise.
Bij hotel de auto opgepakt en direct naar Redondo Beach gereden. Hotel ( Crown Plaza voor de laatste 4 nachten en aan de Pacific) opgezocht , kamer was klaar. Uitzicht op zee en aan de boulevard was een autoshow aan de gang . Allemaal Camaro's . En echt ook dat is net als mijn lievelingsauto ( Mustang cabrio) een muscle car. Neen niet te vergelijken met ....... iets anders.!
Even lekker alles bekeken en naar het strand gelanterfand en daar even lekker vers gebakken vis en chips en mijn EERSTE alcohol ( biertje Max) genuttigd. Zon, zee, eten, alcohol pfff dan ga je nog eens recaputileren...... echt niet gewoon genieten van de laatste dagen.

PS : in de laatste foto's valt iets op die Eddy die zit overal Internationaal die man ... is dit ook met Amerikaansen Wajong of WAW ers .

Robert Ik mis jullie allemaal hoor !!!ondanks mijn harde uiterlijk nu en doorbakken in de zon van USA is het ook eerlijk gezegd wel fijn om weer naar huis te komen. Ja Meine een echte kerel maar die rust van het rijden had ik na 10 jaar Bht wel even nodig haha.Jij bent ook verabderd op die foto zeg in zo'n korte tijd terwijl je op sport zit ...??
Eten, Betty dat heb ik wel nodig , alleen gek toen ik kleren kocht hadden ze mijn maat niet xxxxl of zo.
Annemieke, Menno , Mats, Sander, Bas, Betty, Herman , Petra en natuurlijk Maxime we moeten maar weer eens wat plannen, maar niet zo'n tocht dat doe ik jullie niet aan.
Alle volgers bedankt voor jullie interesse en het fotoboek volgt.


Dit is het laatste wat jullie zien en horen. Komende donderdag komt mijn zwager en mijn dochter en mijn nicht geloof ik me ophalen van Schiphol en kan ik terugkijken op :

ROUTE 66

PETER's

LIFETIME EXPERIENCE.

  • 10 Juni 2012 - 07:07

    Betty:

    Raar he, de motor inleveren. Wat wij sms-den, net een vriend waar je afscheid van neemt. Ik en mijn motor.Ik zal het toch missen om deze stukjes niet meer te lezen. Was een vast ritueel van mij geworden 's avonds.
    Maar je tomatensoep staat al bij jou in de diepvries en het gras is gemaaid. Kun je donderdag zo op gaan liggen. Alleen het onkruid moet je nog doen. Of de tuinman laten komen.
    Nu, tot donderdag en "we'll meet again some sunny day".xxx

  • 13 Juni 2012 - 14:17

    Robert:

    Goede reis terug. Geweldig verhaal!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Geboeid ben ik door een land als de USA. Of het nu om steden, natuur, auto's of de mensen gaat alles is anders dan in Europa. Mijn facinatie is alleen maar groter geworden nadat ik route 66 ben gaan rijden. Een belevenis van jewelste.

Actief sinds 01 Mei 2010
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 38066

Voorgaande reizen:

08 Juli 2017 - 25 Juli 2017

Hawaii trip 2017 met tussenstops

05 Juli 2014 - 26 Juli 2014

New York here we come

22 Juni 2013 - 12 Juli 2013

USA different states

13 Mei 2012 - 14 Juni 2012

the MOTHERROAD my lifetime experience

01 Augustus 2010 - 21 Augustus 2010

awe sum, awesome

01 Augustus 2011 - 30 November -0001

COMBI trip , NY, Orlando, Miami

Landen bezocht: