Gevecht met jezelf - Reisverslag uit Barstow, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu Gevecht met jezelf - Reisverslag uit Barstow, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu

Gevecht met jezelf

Door: peterpijl

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 Juni 2012 | Verenigde Staten, Barstow

Vandaag vertrokken met een beetje weemoed vanuit Vegas. Vegas is me goed gezind geweest totale winst 150 dollar na aftrek van drinken en eten, niet slecht.
S-morgens nog even naar nieuws gekeken en daar werd gewaarschuwd de hoogste temperaturen sind jaren en als het doorzet hoogste temperatuur in ewigheid rond deze tijd. r werd een voorspelling gedaan van 109 in Vegas en in de Valley rond de 113 F. En waar moest ik heen juist de Valley.
Als eerste bezoekpunt had ik Oatman uitgekozen om daar de Route 66 weer op te pakken na mijn uitstap naar Vegas.
Zoek voor de lol Oatman maar eens op in Arizona, nauw in the middle of the desert. Wel leuk want het lijkt nog echt uit de oude tijd. De Ezels lopen gewoon op de weg en ik ben natuurlijk samen met een ezel op de foto gegaan. Je mag raden wie de ezel is laat de zonnebril je niet om de tuin leiden.
Het stuk tussen zeg maar Kingman en Oatman echt geweldig rijden door de woestijn en in de heuvels. Wel goed opletten want er is geen vangrail langs de weg en gravel aan de zijkanten dus pas op Peter niet verslappen.
Vanaf dat moment moest ik weer gewoon door de desert ( vlak en loeiheet) naar Needles. Mensen het werd een gevecht met mezelf . Gelukkig heb ik een goede conditie opgebouwd, maar zo leeg en zo warm dat mijn vingers door de warme lucht werden gebakken de hendels werden zowarm om te remmen en schakelen.
Bij elke stop die ik kon maken heb ik twee flessen water gekocht , 1 om te drinken en 1 om over me heen te gieten , borst, rug nek etc. Na 10 minuten rijden moest je zorgen dat de flessen leeg waren omdat ze gewoon warm water werden. Nauw ik kan je zeggen zelfs warm water is lekker.
Tig stops en kilometers verzitten op je zadel , in discussie met jezelf over het eerst volgende motel kies ik. MAAR er komt niets en dan weer verzitten op je zadel, want zover als je kon kijken rechte weg , vlakte eindeloos en onverdragelijke hitte.
Ik mis mijn dochter op zo'n moment die altijd de boel opvrolijkt. Dan opeens krijg je weer de geest en gaat het weer beter, mentaal kom je jezelf best wel tegen.
En toch verslapte ik, mijn kleine fototoestel heb ik altijd in de zak om snel te kunnen pakken. Deze keer had ik de rits niet dicht en door een stommiteit vliegt de camera uit mijn zak op de weg. Ik stoppen dacht nog even positief maar niet nadat een grote 4x4 truck erover heen reed. Kaduk. Stom stom.
Op het moment dat ik terugloop naar de motor zie ik dat ik geen stofbril meer op mijn helm had. Dus die was ook weg. Kom op Peter focussen even doorbijten. Op naar Barstow midden in de Mojave Dessert. Yeah nog maar 50 mile ( pfff) door de hitte. En daar een Best Western , bingo daar ga ik heen.
Gelukkig hebben ze een kamer , maar toen ik me zag in de spiegel, tjee mijn hoofd , ondanks helm laat ik zeggen lekker kleurtje. dat wordt weer smeren.
Nu eerst een koude douche en een koel drankje dan morgen verder naar volgende ( proberen ) uitstap van Route 66 nml afslag vinden naar San Diego.
PS: Robert bedankt: Ik weet gelukkig dat de collega's van Bht een team zijn en de zaken goed oppakken.

  • 02 Juni 2012 - 06:12

    Bastiaan:

    Jees Peter, dit is wel heftig om te lezen. Ik hoop dat je bijna klaar bent met dit heftige gebied? Maar je zorgt goed voor jezelf lees ik, dus dat zit wel goed. Gaaf die ezel bij die motor :) haha. Take care B

  • 02 Juni 2012 - 06:45

    Sander:

    Je leuktste foto ooit met die ezel!

    Pe, heftig verhaal dit. Heb je inmiddels een nieuwe bril? Hou je haaks stoere biker!

  • 02 Juni 2012 - 14:01

    Betty:

    Ben je nu al je foto's kwijt? Eerst maar weer een nieuw toestel halen en een nieuwe stofbril. Daar gaat je Vegas winst!!!!!!
    Die ezel die een zonnebril opheeft, vind ik geinig.
    xxxx

  • 05 Juni 2012 - 06:21

    Robert:

    Je bent inmiddels een beroepsgokker?


  • 05 Juni 2012 - 06:22

    Robert:

    Heeft de ezel nou de zonnebril op of jij??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Geboeid ben ik door een land als de USA. Of het nu om steden, natuur, auto's of de mensen gaat alles is anders dan in Europa. Mijn facinatie is alleen maar groter geworden nadat ik route 66 ben gaan rijden. Een belevenis van jewelste.

Actief sinds 01 Mei 2010
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 38077

Voorgaande reizen:

08 Juli 2017 - 25 Juli 2017

Hawaii trip 2017 met tussenstops

05 Juli 2014 - 26 Juli 2014

New York here we come

22 Juni 2013 - 12 Juli 2013

USA different states

13 Mei 2012 - 14 Juni 2012

the MOTHERROAD my lifetime experience

01 Augustus 2010 - 21 Augustus 2010

awe sum, awesome

01 Augustus 2011 - 30 November -0001

COMBI trip , NY, Orlando, Miami

Landen bezocht: