Old Faithfull - Reisverslag uit Yellowstone Park, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu Old Faithfull - Reisverslag uit Yellowstone Park, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu

Old Faithfull

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 Juni 2013 | Verenigde Staten, Yellowstone Park

Vandaag op weg naar Yellowstone park. Dat betekent de dag door Idaho State rijden. Dat is de eerste keer dat ik daar rij. Het valt op dat de staat schoon is. Overal wordt gesproeid alles wordt nat gehouden nog nooit zoveel water installaties gezien. De rit naar West entrance is erg lang vanaf Twin Falls maar zeker de moeite waard. Rond 13.30 uur kom ik aan bij de eerste geysers na een schitterende rit in de bosrijke omgeving van Yellowstone. Op verschillende plekken hebben ze looproutes uitgezet om dicht bij borrelende modderputten of geysers te komen. Het ziet er erg heet uit en het ruikt overal naar zwavel. Indrukwekkend is het wel dat hete water in kontakt met die hete aarde.
Dan komt uiteindelijk Old Faithfull in zicht. Een drukte van jewel veel toeristen zitten al klaar om de geyser te zien spuiten. Als het moment daar is gaat het net als met vuurwerk overal oe ahh door de groepen en iedereen heeft fototoestel en video klaar. Eigenlijk is het wel fijn om je als een echte toerist te gedragen. De geyser spuit ongeveer 1 a 2 minuten warme stoom en water uit. Een Amerikaan zegt, in Vegas gaat de fontein bij Bellagio hoger. Grappig ik dacht hetzelfde. Na twee minuten gaat ieder zijn weg. Ik heb een rit voor de boeg van paar honderd mijl. Het zal me niet meer lukken om nu naar Mount Rushmore te komen. Ik zie wel waar ik overnacht. In een keer staat aan de kant een hert nog net foto kunnen nemen. Er wordt overal gewaarschuwd voor beren en wildlife op de weg. Na zo’n lange rit zie je van alles maar beren ??? niet gezien. Onderweg ben ik nog gestopt bij het monument van de staat Idoha voor gesneuvelde en gevangen Vietnam militairen. Gezien mijn interesse voor de Vietnam oorlog een bijzonder moment. Ik wil ook nog eens in Washington de muur zien voor gevallen militairen. Onderweg zelfs in de andere staten ook nog monumenten voor WO2 gesneuvelden gezien. Dat kun je de Amerikanen niet nazeggen ze hebben respect voor hun armed forces. Zie foto , bijna bijna had ik me opgegeven maar ze waren dicht haha.
In Cody stop ik het is 1900 uur na een geweldige rit met vergezichten en lakes. Wie zegt Cody wat dat wat, nee. Het is de plaats van Bill Cody, nog steeds niets Wild Buffalo Bill yeah de geboorte plaats van …
Het is een hotel gebaseerd op Afrika en ze hebben veel opgezette dieren in de lobby. Meest indruk maakt een neushoorn ik heb ze weleens in Burgers zoo gezien of zo maar nooit zo dichtbij wat een joekels zijn dat echt groot.
Morgen nog 500 mile naar Mount Rushmore toch zo’n 9 uur rijden ook daar weet ik niet of ik het haal maar ik heb geen haast dus zie wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Geboeid ben ik door een land als de USA. Of het nu om steden, natuur, auto's of de mensen gaat alles is anders dan in Europa. Mijn facinatie is alleen maar groter geworden nadat ik route 66 ben gaan rijden. Een belevenis van jewelste.

Actief sinds 01 Mei 2010
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 38050

Voorgaande reizen:

08 Juli 2017 - 25 Juli 2017

Hawaii trip 2017 met tussenstops

05 Juli 2014 - 26 Juli 2014

New York here we come

22 Juni 2013 - 12 Juli 2013

USA different states

13 Mei 2012 - 14 Juni 2012

the MOTHERROAD my lifetime experience

01 Augustus 2010 - 21 Augustus 2010

awe sum, awesome

01 Augustus 2011 - 30 November -0001

COMBI trip , NY, Orlando, Miami

Landen bezocht: