Chicago naar Springfield - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu Chicago naar Springfield - Reisverslag uit Springfield, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu

Chicago naar Springfield

Door: peterpijl

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 Mei 2012 | Verenigde Staten, Springfield

Vandaag is een dag van uitersten. Bij het hotel contact gemaakt met Brazilianen die ook route 66 gingen rijden. Ze gaven spontaan stickers en een pin, misschien een adresje voor later haha.
Als eerste stop een ontbijtje nou zeg maar ontbijt bij Joe Mitchell het befaamde restaurant dat al sinds de crisis ( de eerste) bestaat en nog steeds in handen is van de familie. Midden tussen de hoge gebouwen is dit mooi om te zien hoe nostalgie overleefd. Beverly ( waitress) vond dat ik alles moest opeten om stevig te worden. Nou nee ik pas, Na het ontbijt ben ik maar gaan lopen naar de Sears Tower of zoals die tegenwoordig heet de Willis tower de grootste gebruiker.
Op naar de 103e verdieping om te genieten van het uitzicht en naar het skydeck een uitstekende glazen plaat waar je op kunt staan en dan alleen maar de afgrond onder je. Dan zie je mensen wel even slikken, zeker toen ik een grapje maakte van he ik hoor iets kraken.
De weg naar beneden toch maar met de lift gedaan mijn oren piepten als je meer dan 300 meter in een minuut naar beneden gaat. De temperatuur was zo hoog in Chicago dat ik nu al mijn hoofd en handen heb verbrand van zowel rondlopen in Chicago als ook op de motor. Vanaf beginpunt route 66 heb ik de road opgezocht en ben met allerlei tussenstops in leuke kleine( je wilt er niet begraven worden ) plaatsjes de weg naar Springfield gevonden. Af en toe ( vaak ) verkeerd gereden maar de leegte om je heen en de lange vergezichten geven je een gevoel van vrijheid. Een machtig gevoel om zo in de USA te rijden. Veel zaakjes gesloten onderweg ( crisis) maar gelukkig rond 19.30 uur een hotel gevonden om daar bij te komen van de dag. Morgen op weg naar st Louis ben benieuwd naar de Arch en de Bridge.

• 16 Mei 2012 - 05:48

Bastiaan:

Het weer hier: regen! Dus heerlijk die hitte zou ik zeggen. Dat gebouw is echt freakin hoog zeg! Wow, echt heel gaaf. Misschien leuk voor Herman om ook eens heen te gaan :)
    Fijne dag vandaag en tot morguhhh! Rijd voorzichtig b

• 16 Mei 2012 - 12:34

Sander:

Dat gebouw lijkt sprekend op de Walburgtoren in Zutphen. Snap niet dat je daarvoor en daarom helemaal naar Amerika gaat. En die Harley heb ik nog wel ergens in de schuur staan (oftewel: ik ben gewoon jaloers).

• 16 Mei 2012 - 13:43

Cristian Fortunato:

Hello crazy man ! I hope you are enjoying a lot...
    Take care ;-)

• 16 Mei 2012 - 17:56

Petra:

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF MAN!!!!!!!!!!! En dit is nog maar het begin! Hele gave motor, heel stoer!
    Liefs P

• 16 Mei 2012 - 19:12

Gerrit:

Hallo Peter, ik lees iedere dag je reisverslag en bekijk je foto`s, echt heel cool, dit lijkt mij ook wel wat, erg boeiend allemaal, mooie motor die Harley, heel veel enjoying.