Vergezichten en kilometers - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu Vergezichten en kilometers - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu

Vergezichten en kilometers

Door: peterpijl

Blijf op de hoogte en volg Peter

20 Mei 2012 | Verenigde Staten, Miami

Vandaag is er een severe weather warning voor Joplin uitgegaan. Het schijnt dat er 1 jaar geleden een tornado over die plaats is gegaan. Het weer sloeg om van hot naar bewolkt en veel heel veel wind. Maar na Joplin ging het weer de andere kant op en werd het weer hot. In mijn gedachten was het wel stoer geweest om ff een tornado te zien. Deze dag veel glooiende landschappen bedwongen veel natuur geen rit voor mensen die van steden of shoppen houden echt helemaal niks. Dorpjes met veel leegstand gewoon triest om te zien . Als je een plaats als Carterville ziet geen normaal mens zou daar willen wonen, veel oude kapotte gebouwen en toch af en toe mensen die een shopje hebben. Dit is de andere kant van Amerika die ik zie. Dit is geen flitsende omgeving echt achterstands wijken. Heel aparte gewaarwording. Nu zit ik in Miami staat Oklahoma wel te verstaan niet het flitsende strand Miami zoals in Florida maar wel veel casino's verleidelijk maar ik wacht tot Vegas voordat ik ga gokken.
De mensen zijn wel allemaal echt aardig. Af en toe sta ik langs de kant van de weg bijv even wat drinken of eten of kaart bekijken dan stoppen ze met auto of motor en vragen dan meteen everything ok dude. Ja de dude is ok . Na de vandaag gereden 300 km morgen weer een behoorlijke dag voor de boeg zo' n 320 km op weg naar Oklahoma City.

• 20 Mei 2012 - 06:02

Betty:

suoer he, al die bekende bordjes nu te zien , al motorrijdend. Fantastische reis heb je. Nog maar 3 1/2 week Erg al die oude krotten. is inderdaad de andere kant van Amerika.
    Misschien kun jij ze voordelig wat kachelpijpjes leveren?
    x

Peter

Geboeid ben ik door een land als de USA. Of het nu om steden, natuur, auto's of de mensen gaat alles is anders dan in Europa. Mijn facinatie is alleen maar groter geworden nadat ik route 66 ben gaan rijden. Een belevenis van jewelste.

Actief sinds 01 Mei 2010