Oneindige vlakten - Reisverslag uit Amarillo, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu Oneindige vlakten - Reisverslag uit Amarillo, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu

Oneindige vlakten

Door: peterpijl

Blijf op de hoogte en volg Peter

22 Mei 2012 | Verenigde Staten, Amarillo

Vanmorgen werd ik wakker gemaakt door twee harde onweersklappen. Het was 6.30 uur dus nog even lekker gewacht om op te staan want de regen kan ik wel overslaan . Lekker ontbeten en toen in de zon naar Oklahoma City. Daar wilde ik eerst gaan kijken naar de plaats waar destijds de Una bomber een regeringsgebouw heeft opgeblazen. Daar aangekomen begrijp je wat dat voor een enorme klap het moet zijn geweest. Het grote aansluitende gebouw ( Museum ) heeft de zijmuur niet gerestaureerd om de klap te laten zien. Indrukwekkend. Allemaal stoelen geplaatst voor elk slachtoffer 1 en op een manier zodanig dat de verdieping waar die persoon werkzaam was in het monument zijn plaats heeft gekregen.
De stille getuigen en de wand met persoonlijke noots zijn aangrijpend.
Hierna de rit opgepakt en op naar Amarillo ( Is this the way to Amarillo dat nummer spookt steeds door mijn hoofd , maar wie heeft dat ook alweer gezongen ?)
De cowboy's in Oklahoma dragen nog steeds een cowboyhoed blijkmaar nog steeds mode hier en tijdens de trip passeerde ik Yukon de geboorteplaats van jawel, de kenners onder ons gaan uit hun dak, toch Garth Brooks , de enige echte. Zoek zelf maar op you tube de nummers erbij.
Verder veel kilometers maken door het vlakke Oklahoma. Echter Texas was nog vlakker echt vlakker dan Nederland kilometer na kilometer vlakte.
Even gestopt bij de leaning tower of Texas en ja hoor een echtpaar vraagt of ik even hun hele familie daar op de foto wil zetten, natuurlijk wil ik dat, O you've got an accent where do you come from. Nederland mame. O nice , mijn man zijn familie is Nederlands eerst naar Indonesie verhuist bla bla bla en dat ging maar door. Sorry mame I have to go to be on time for the Motel ( goed excuus toch om er tussenuit te ....).
Ik rij met een gangetje van 50 mph is toch 80 km per uur op een door alles verlaten weg je gelooft je ogen niet , stopt de weg ineens, in de ankers na dan maar terug. Wel even gekeken of ik een bordje gemist had maar nee hoor blijkbaar was het asfalt op.
Zo kom je ook nog bij het grootste kruis van de wereld. Maar dat hebben ze hier al gauw, grootste rocking chair of the world, biggest gift shop of the world and biggest mouth ( verzin ik nu ter plaatse )
Uiteindelijk kom ik langs de Big(gest) Texas Steak House en daar hebben ze ook een aangrenzend motel. Geluk, er zijn nog kamers, en direct aan de overkant het steakhouse. Dat is wat ik moet hebben.
De kamer naast me een 70 jarige old timer die ook met de Harley onderweg is naar San Diego.
Hai paps how are you doing. Ook mee gepraat en toen even lekker voor de deur genieten van de zon.
De temperatuur is 103F en er wordt gewaarschuwd dat de komende dagen een ieder flink moet drinken om niet uit te drogen er komt een partij hitte aan zelfs voor de locals een pfff. Ok dat zal ik doen.
Nu eerst de steak. En wat voor een steak, tjeetje die krijg ik niet op nee ik hoef ook geen box om hem mee te nemen. Gezellige tent, nog even zingende cowboy's aan mijn tafel gehad, kost een paar dollar, maar de sfeer zat er meteen goed in en het deed me denken aan mijn jeugd, zie foto van de beroemste zingende cowboy uit mijn jeugd heel lang geleden. De dag is voorbij en ga zo tevreden slapen..


  • 22 Mei 2012 - 05:57

    Sander:

    Gelukkig heb jij the biggest ... eh. Wat heb jij eigenlijk the biggest?

  • 22 Mei 2012 - 14:44

    Arina:

    peter, volgens mij ben jij geweldig aan het genieten!!!!
    lees je reisverslag met veel plezier, ga zo door en laat ons nog lekker meer mee beleven.
    !
    groetjes uit een zonnig Groningen , natuurlijk ook van Harry.
    by the way, the song comes from Neil Sedaka.
    Nog veel mooie dagen daar!!!

  • 22 Mei 2012 - 17:41

    Maxje:

    Hee pap,

    Ik lees dat je bijna was gevallen? Doe alsjeblieft voorzichtig aan!

    Ik ben erg jaloers op je, ookal is het hier ook al 3 dagen 26 graden.

    Doe voorzichtig,
    Ik blijf je elke dag volgen.

    Ik hou van je!! X

  • 22 Mei 2012 - 18:28

    Betty:

    Jeetje, hoeveel films van Roy Rogers zullen wij gezien hebben. Echt jeugdsentiment. Fantastisch om allemaal mee te maken. tot het volgende reisverslag. x

  • 22 Mei 2012 - 19:01

    Bastiaan:

    Gave foto's! Vooral die via de spiegel van de motor... en natuurlijk die look-a-like van Herman met die viool :)! Haha hilarisch. Tot morgen. B

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Geboeid ben ik door een land als de USA. Of het nu om steden, natuur, auto's of de mensen gaat alles is anders dan in Europa. Mijn facinatie is alleen maar groter geworden nadat ik route 66 ben gaan rijden. Een belevenis van jewelste.

Actief sinds 01 Mei 2010
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 38075

Voorgaande reizen:

08 Juli 2017 - 25 Juli 2017

Hawaii trip 2017 met tussenstops

05 Juli 2014 - 26 Juli 2014

New York here we come

22 Juni 2013 - 12 Juli 2013

USA different states

13 Mei 2012 - 14 Juni 2012

the MOTHERROAD my lifetime experience

01 Augustus 2010 - 21 Augustus 2010

awe sum, awesome

01 Augustus 2011 - 30 November -0001

COMBI trip , NY, Orlando, Miami

Landen bezocht: