Woestijn - Reisverslag uit Santa Fe, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu Woestijn - Reisverslag uit Santa Fe, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu

Woestijn

Door: peterpijl

Blijf op de hoogte en volg Peter

22 Mei 2012 | Verenigde Staten, Santa Fe

Vandaag vertrokken zonder ontbijt. Na de enorme steak van gisteren nog geen trek om te ontbijten. Als eerste richtpunt op naar cadillac ranch. Daar heeft een kunstenaar ooit 10 cadillacs in de grond gestopt en al tientallen jaren trekken ze bezoekers. Zo ook toen ik daar in het weiland ging kijken. Stopt daar een schoolbus en slepen al die kinderen dozen met zich mee. ??? Bij de Cadillacs aangekomen komen daar allemaal verf spuitbussen eruit om die Cadillacs weer van een nieuw kleurtje te voorzien. Onze kinderen gaan naar het museum of zo maar ja daar is in de omgeving niks van te vinden .
Nog even met een echtpaar uit South carolina gepraat die op huwelijksreis zijn en onderweg zijn naar Las Vegas. Beide waren 60 jaar en reden met een hardstikke mooie ford Mustang.
Verder gereden door het echt vlakke land . Kilometer na kilometer uur na uur door vlak land gereden te hebben kwam daar de nieuwe staat New Mexico. Mooie omgeving door de bergen mooi afwisselend maar ook ueren na uren, Dit bracht me tot de uitspraak dit moet je nooit met je familie doen want dat gaat vervelen. Een aantal keren gestopt om te tanken en te drinken en eten.
Het was zo warm en door de woestijn ook bijhoorlijk veel stof dat ik blij was dat ik een stofbril op mijn helm had. Het ziet er bizar uit maar wel nuttig.
De vragen die gesteld worden over eten of mijn conditie daarover hetvolgende:
Ik heb laatst nog gesport in het motel , echt, nog een paar mijl hard gelopen helaas zijn de pools niet allemaal open dus dan moet je sporten. Ik eet veel sla , ceasar salade bijv. Verder is mijn conditie goed en probeer ik voor 18.00 uur in een motel te zijn. Eerlijk gezegd is de puf eruit na zo'n 8 uur op de motor. Je rijdt veel en wordt natuurlijk behoorlijk door elkaar getrild , niet alle stukken zijn mooi egaal.
Het valt me op dat ik wel scherp blijf op de motor, want ook vandaag was er een stuk dat in eens overging naar gravel. Nu had ik het door en dat heb ik dus niet gedaan en via de Interstate gereden.
De keuze om niet direct westbound te rijden naar Alberquerque maar via Santa Fe ( om zo.n 200 mijl) is gebaseerd op het feit dat ik misschien morgen lang Los Alamos wil als ze daar nog seightseeings doen. Voor diegene die zich afvraagt Los wat. Daar heeft dr. Oppenheimer de eerste atoombom ontworpen. Vanavond maar even internetten of dat kan.
Ps volgens mij is het hier in New Mexico een uur vroeger ook even uitzoeken.

  • 23 Mei 2012 - 07:29

    Sander:

    Wauw! Wel toeval dat net die kids eraan komen.

    Je schrijft over eten maar is het eten nou anders dan in Californie of Florida?

  • 23 Mei 2012 - 15:20

    Eddy:

    Peter,

    leuk die verhalen van onderweg en zo te lezen voor jou een mogelijkheid om je ervaringen van je af te schrijven en te delen.

    Ik ga je niet lastig vallen met verhalen en vragen over burgerhout maar ik plan alvast wat afspraken voor je in.

    het mag dan in Santa Fe 31 graden zijn ook hier hebben we inmiddels de 30 bereikt. santa fe is toch een plaatrs die veel gebruikt werd in diverse westerns: Die Jungs von der Shiloh Ranch of Bonanza? Voor 50 plussers zijn dit bekende beelden!

    Groeten uit Tukkerland!

  • 23 Mei 2012 - 20:10

    Betty:

    OP die foto met je witte t-
    shirt aan kun je goed zien dat je AFGEVALLEN bent. Zeker door minder te eten en door de warmte. Ga zo door!!!!!
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Geboeid ben ik door een land als de USA. Of het nu om steden, natuur, auto's of de mensen gaat alles is anders dan in Europa. Mijn facinatie is alleen maar groter geworden nadat ik route 66 ben gaan rijden. Een belevenis van jewelste.

Actief sinds 01 Mei 2010
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 38069

Voorgaande reizen:

08 Juli 2017 - 25 Juli 2017

Hawaii trip 2017 met tussenstops

05 Juli 2014 - 26 Juli 2014

New York here we come

22 Juni 2013 - 12 Juli 2013

USA different states

13 Mei 2012 - 14 Juni 2012

the MOTHERROAD my lifetime experience

01 Augustus 2010 - 21 Augustus 2010

awe sum, awesome

01 Augustus 2011 - 30 November -0001

COMBI trip , NY, Orlando, Miami

Landen bezocht: