Wind en Warm - Reisverslag uit Holbrook, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu Wind en Warm - Reisverslag uit Holbrook, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu

Wind en Warm

Door: peterpijl

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 Mei 2012 | Verenigde Staten, Holbrook

Het was me wel een dag vandaag. Vertrokken om 8.30 uur vanuit Santa Fe niet richting Los Alamos, omdat er alleen een tour vertrok om 13.30 uur., dat vond ik zonde om op te wachten. Dus hit the road naar Albuquerque. Dat was me de rit wel. Veel heel veel woestijn en soms moeten stoppen om jawel de leren jas AAN te trekken. Het was zo warm en droog dat de wind het woestijnzand over de weg blies en mij zowat zandstraalde. Duizenden naalden nop je gezicht.en er kwam geen einde aan de woestijn.
Die wind zorgde ervoor dat ik onder een hoek van 80gr over de weg reed en dat er zo hard aan mijn helm werd gerukt en aan mijn stofbril dat ik af en toe het idee had dat ik gekild werd.
Wel een enorm divers landschap, dan weer vlak dan weer door de bergen.
Veel gereden over de Interstate dus als die joekels van een vrachtwagens je inhaalde kwam er een extra windvlaag die je wel bij de les hield, je kunt niet verslappen op de motor.
Maar tjeetje die warme wind zorgt er ook voor dat het slopend is. Uiteindelijk besloten om via Petrified Forest te rijden. Entree betaald en er kwamen bij mij gedachten boven waarom we twee jaar geleden met de familie dit park niet konden bezoeken. De meesten hadden een voedselvergiftiging.
Ik denk dat na een uur de meesten wel gezegd zouden hebben , waar is het zwembad want het is wel een ruk om het vol te houden.
Schitterende uitzichten, mooie kleuren in Painted Desert en als klap op de vuurpijl de stukken hout die geheel versteend zijn geraakt over de eeuwen heen.
Bijzonder om aan te raken het lijkt hout maar als je het voelt en van dichtbij ziet is het echt steen.
Kilometers gereden in het park, zeer , zeer warm. Elke keer weer die enorme afstanden en vergezichten, teveel om vast te leggen op foto of film.
Na dit park op zoek naar verblijfplaats voor de nacht. Ik had al een idee n.m.l. als ik het kan vinden dan wil ik slapen in het WigWam hotel. En ja hoor langs de hoofdweg staan de WigWams met voor elke WigWam een Oldtimer.
Simpele kamer maar schoon, douche en airco en tv wat wil een mens nog meer. Ik merk dat ik gewoon een beetje doof ben van de harde wind en dat de zon zijn werk heeft gedaan. Deze dag heeft erin gehakt dus goed rusten en drinken.


  • 24 Mei 2012 - 05:47

    Bastiaan:

    Wow, wat moet dat een machtig gevoel zijn! Wat een super gave vlaktes. Ik hoor mezelf al klagen "wat is het warm, kan iemand de airco aanzetten"... Haha! Volgens mij ga je nu alleen maar naar warmere gebieden nog of niet? Keep going and be careful! B

  • 24 Mei 2012 - 17:30

    Petra:

    Hey Peter! wat ben je al lekker bruin zeg! Lijkt me erg indrukwekkend om te zien wat die Una Bomber had aangericht. Veel van gezien op tv. Het eten ziet er goed uit joh! Enne, geen grammetje aangekomen volgens mij......

    Op naar....................

    Gr Petra

  • 24 Mei 2012 - 19:06

    Holger:

    Hoi Peter,

    die Kollegen von Bht haben mir den korrekten Link zu deinem Blog gegeben.
    Ich muss sagen: Hut ab. Geile Tour und ich bin wirklich ein wenig neidisch.
    Viel Spass noch und gute mentale Erholung. Aus einem der Foto habe ich mir natürlich ein neues Kontaktbild für Handy und Outlook erstellt (Mad Max Revival) :-)

    Groetjes, Holger

  • 24 Mei 2012 - 19:21

    Sander:

    Factor 50 smeer je zie ik? Anders kom jij er nog net zo uit te zien als de bomen in Petrified F. Hard en verkoold!

  • 25 Mei 2012 - 10:24

    Egbert:

    Peter geweldige trip on the motherroad. Get your kick on route 66.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Geboeid ben ik door een land als de USA. Of het nu om steden, natuur, auto's of de mensen gaat alles is anders dan in Europa. Mijn facinatie is alleen maar groter geworden nadat ik route 66 ben gaan rijden. Een belevenis van jewelste.

Actief sinds 01 Mei 2010
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 38070

Voorgaande reizen:

08 Juli 2017 - 25 Juli 2017

Hawaii trip 2017 met tussenstops

05 Juli 2014 - 26 Juli 2014

New York here we come

22 Juni 2013 - 12 Juli 2013

USA different states

13 Mei 2012 - 14 Juni 2012

the MOTHERROAD my lifetime experience

01 Augustus 2010 - 21 Augustus 2010

awe sum, awesome

01 Augustus 2011 - 30 November -0001

COMBI trip , NY, Orlando, Miami

Landen bezocht: