Pooldag - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu Pooldag - Reisverslag uit Kingman, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu

Pooldag

Door: peterpijl

Blijf op de hoogte en volg Peter

24 Mei 2012 | Verenigde Staten, Kingman

Vanmorgen had ik na de dag van gisteren besloten de wekker maar eens op 8.30 te zetten. Maar zoals zo vaak was ik vroeger wakker en ben rustig mijn spullen gaan pakken en de motor weer bepakt. Vandaag dus naar mijn overtuiging wat later vanuit WigWam motel vertrokken. Na zo'n goede nachtrust en een frisse douche was de morgenlucht koeler en aangenaam om weer verder te gaan.
Om 9.00 uur gaaqn tanken en eten. Zie ik daar op de klok staan dat het 8.00 uur is. He, och ja ik ben in Arizona ipv New Mexico weer een uur eerder. lekker vroeg dus. Lekker in de koele lucht met jack aan richting Flagstaff. Eigenlijk is dit bekend terrein. Hier ben ik vaker geweest. Onderweg ben ik nog langs Meteor Crater gegaan om toch nog eens goed te bekijken waar de astronauten trainden om zich voor te bereiden voor de omstandigheden op de maan. Indrukwekkende omgeving zeker als je bedenkt dat 50.000 jaar geleden het een enorme impact was.
Na Meteor Crater besloot ik wat familie op te zoeken. Ja dat wisten jullie niet dat de familie Pijl nog twee familieleden in de USA hebben. Het was een trading post maar dat is een beetje in verval geraakt.
Terwijl ik daar liggend op de grond een foto trachtte te maken stopte er een auto en twee meiden sprongen eruit en vroegen spontaan of ze me konden helpen. Ze zagen me stunten en dachten die kan wel wat hulp gebruiken. Ze reden een klein stuk Route 66 met de auto vanuit Santa Monica en vonden het natuurlijk interessant een Dutchmen die de hele reis maakte. Ja ik heb een beetje opgeschept ik geef het toe. Ze ook even uitgelegd dat ik foto's van mijn familie aan het maken was. Haha.
Afscheid genomen en toen ben ik verder richting Flagstaff gereden om te kijken waar we twee jaar geleden de voedselvergiftiging hadden opgelopen, maar nee ik kon het niet weervinden.
Ok genoeg gezocht door naar de Skywalk van de Grand Canyon. Dwars door de jawel de woestijn en de juiste afslag Buck and Doe gezocht en gevonden. Ik was niet de enige die die weg nam. Echter na vele kilometers een bord road ahead blocked. Fxxx. Iedereen omdraaien en dan maar via Kingman.
Nou ik mooi niet , ik besloot om in Kingman een motel te zoeken met zwembad want daar had ik zin in.
Econo lodge had een buitenbad en het was pas lekker 15.00 uur. Zo gezegd zo gedaan inboeken ( 43 dollar incl AAA) en aan de pool. Heerlijk na zo'n dag als gisteren en vandaag . Nu eens genieten van de warmte aan de pool. Aan de overkant een supermarkt dus daar eens wat lekkere yoghurt en melk halen.
Op de vraag is het eten overal hetzelfde kan ik alleen maar zeggen ja. Overal dezelfde restaurants zelfde eten. wat wel leuk is als je eens iets aparts neemt dat het vaak wat twijfelachtig is, misschien een beetje voorzichtiger geworden na twee jaar geleden.
En wat me nog meer plezier deed even lekker gebeld met mijn dochter. Fijn om haar stem te horen en ze heeft beloofd dat als ze me komt ophalen dat ze een paar broodjes, gewoon, met kaas meeneemt. Dat bellen is wel vaak een probleem, omdat als je aan het rijden bent natuurlijk niets hoort en/of dat er geen verbinding mogelijk is zo midden in de woestijn want dan in eens weer geen bereik.
Morgen naar skywalk. Gekeken of ik nog kan raften in de canyon maar vaak moet je al ver van te voren bespreken omdat ze anders niet kunnen beloven dat er een trip gemaakt gaat worden, dan moet je wachten op genoeg deelnemers. Dat heeft mij doen besluiten dat ik waarschijnlijk wat extra tijd ga doorbrengen in Vegas en dat als de tijd het toestaat en LA heb bereikt ik nog even doorga naar San Diego. Ik wil daar nog graag eens de marinehaven bekijken. Ik zie wel ik heb de tijd aan mezelf.


  • 25 Mei 2012 - 21:17

    Gerrit:

    Hai Peter, niet te veel gokken hoor in Vegas en de Marinehaven in San Diego moet je zeker bezoeken, heel indrukwekkend vooral als je er met een rondvaartboot door de heen vaart,doen ! Nog veel reisplezier.

  • 26 Mei 2012 - 05:50

    Sander:

    Haha! Ik zie al wat ik heb gemist. Toch nog leuk dat je er nu pics van maakt welke door alle mensen die niet mee konden (kuch) bekeken kunnen worden.

    Enjoy, maar das volgens mij overbodig om te zeggen!

  • 26 Mei 2012 - 13:42

    Betty:

    ik moet toch nog maar eens teruggaan om dat te zien. Heb wel wat gemist. Maar ja, je kunt niet alles hebben toch? Waar ken ik dat woord skywalk toch van. Heb ik heel vaak GEHOORD niet gezien!!!!!x

  • 26 Mei 2012 - 13:42

    Tovert :

    R

  • 26 Mei 2012 - 13:45

    Robert Van R:

    Mooie foto'à en lekker weer. Een hele belevenis embolie ervaring. op de zaakles ongecontroleerd, dus je kunt de route vervolgen. l

  • 26 Mei 2012 - 18:01

    Robert Van R:

    Hallo Peter,

    Nu even op de gewone PC typen. Gaat beter. Hoe is het daar? Het lijkt me een geweldige ervaring. Je laat veel mooie foto's zien en boeiende verhalen. Gaat het goed alleen?. Nu hier ook lekker warm en Pinsteren. Geniet ervan en ik blijf je volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Geboeid ben ik door een land als de USA. Of het nu om steden, natuur, auto's of de mensen gaat alles is anders dan in Europa. Mijn facinatie is alleen maar groter geworden nadat ik route 66 ben gaan rijden. Een belevenis van jewelste.

Actief sinds 01 Mei 2010
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 38057

Voorgaande reizen:

08 Juli 2017 - 25 Juli 2017

Hawaii trip 2017 met tussenstops

05 Juli 2014 - 26 Juli 2014

New York here we come

22 Juni 2013 - 12 Juli 2013

USA different states

13 Mei 2012 - 14 Juni 2012

the MOTHERROAD my lifetime experience

01 Augustus 2010 - 21 Augustus 2010

awe sum, awesome

01 Augustus 2011 - 30 November -0001

COMBI trip , NY, Orlando, Miami

Landen bezocht: