Wauw - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu Wauw - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Peter Pijl - WaarBenJij.nu

Wauw

Door: peterpijl

Blijf op de hoogte en volg Peter

26 Mei 2012 | Verenigde Staten, Las Vegas

For the foreign followers , it was a hell of a day but I would't miss it for the world.

Hallo volgers,
Jullie dachten zeker al hij heeft niets te melden. Nou fout. Gisteren vertrokken voor kort ritje 70 mile naar Skywalk van de Grand Canyon. Mis Mis Mis. De rit erheen begon simpel maar mensen op een gegeven ogenlik vroeg ik aan mezelf ben je nu een ( geharde) biker of niet . Nou je weet al wat ik zei.
De weg werd aangegeven als Rough road. End of pavement. mmmm doen of niet toch maar doen, want de skywalk is toch wel iets dat je gezien moet hebben.
Mensen 10 km alleen maar gravel, meer gravel, stof, zand maar ja bikkel doorgaan zelfs als je door bussen, auto' s wordt ingehaald en dat je stof aan het happen bent. Ook je balanceer kunst wordt op de proef gesteld en af en toe een steentje tegen je aan wordt je hard van ga zo maar 10 km door. Je vraagt je echt af omdraaien, nee ik ben al te ver. Dan denk je aan een lekke band nee niet hier, nee niet aan denken dan ben je echt in de aap gelogeerd vooral positief denken. Er zal boven ( ja ook dat nog stijl naar boven met een HD van +300kg en een koppel van jewelste) toch wel een goede weg naar Vegas zijn.
Eenmaal boven aangekomen overwint het triomfantelijke gevoel van, zo dat heb ik geflikt. Zweet over je hele lichaam maar dat droogt wel.
Kaartje gekocht ( 2 jaar geleden in Nl 42 dollar maar daar komt nog 29 dollar fee bij zal wel .
Dan met de bus naar de Skywalk en ja eerlijk is eerlijk 3000 foot en dan op een glazen overbrugging boven de Canyon is behoorlijk machtig. Foto' s maken , neen alles inleveren camera, telefoons de Hulaipai indianen hebben het alleen recht van foto''s maken . Ok dan ook nog twee foto' s laten maken .
Dan nog met de volgende bus naar nog een andere plek bij de canyon ook fantastisch uitzicht .
Vraag aan de volgers wat zie je op de twee uitzichtfoto"s. ??
En wie spreek ik daar, mijn twee eerste contacten in Chicago de Oostenrijkers die hadden een vlucht in de Canyon geboekt maar vanwege te Gusty winds alle vluchten afgelast.
Afscheid genomen en naar Vegas, by the way beste indiaan is er aan andere weg terug, NEEN hoe zo Neen je moet de 10 km ook weer terug over die xxxxx steentjes. Nu kwam daar de wind ook nog bij. Koste me een uur terug ov 10 km en ik ben 3kg zwaarder van de stof.
Toen pats door de warme woestijn met enorme winden en draaikolken van zand naar vegas. Ik zag later op journaal dat het zicht less then mile was vanwege de zandstorm.O i know.
He mijn benzine is wel erg laag waar is een tankstation. Gek iedereen stopte op de kruising en vroeg aan mekaar waar is benzine. Niemand had voorzien dat zolang er geen benzine station kwam.
Follow me people on my GPS 15 miles from here.
Getankt en door naar Vegas. Bij het inchecken in Circus Circus dag eerder via internet gedaan (40% korting Memorial Weekend) liepen echt de straaltjes zweet van mijn gezicht.
Nml rugzak om jack aan en zware tas op de schouders.
Kamer opgezocht en eerst douchen. Iets koud gedronken en gerelaxt.
Conclusie : Dit is toch wel het meest spannende wat ik op de motor gedaan heb, vermoeiend en inspannend en eigenlijk best link maar toch goed dat ik het gedaan heb.
Mensen echt zelfs met de auto waren er automobilisten die omkeerden omdat die het niet durfden of omdat ze dachten dat ze verkeerd zaten.
Tip gegeven aan de indianen als de sodemieter die weg asfalteren van onze bezoekers centen.

  • 27 Mei 2012 - 06:50

    Bastiaan:

    Wat een verhaal weer. Respect! Als ik er alleen al aan denk... Ik neem aan dat je even in het zwembad van Circus Circus bent gesprongen?! Ik heb je foto's bekeken, maar of ik kijk niet goed, of er is niets anders te zien dan warm heet weer en rotsen? Maar dat zal wel niet... Ik geef de beurt aan Betty, of Sander, Petra?! Doe voorzichtig en gok met mate :D Bas

  • 27 Mei 2012 - 20:29

    Sander:

    Kijk. Kijk! Eindelijk het bewijs van een geweldige belevenis welke ik best had willen meemaken. Ik doel dan natuurlijk op de Skywalk. Uiteraard.

    Gaaf wat je meemaakt. Misschien beter als je ooit weer zo'n reis gaat maken, dat je een Betty en Maxime- gecensureerde versie gaat schrijven. Immers ik weet niet hoe vrolijk die hiervan worden? :D

  • 28 Mei 2012 - 07:46

    Betty:

    Sander heeft gelijk!!! Wat een levensgevaarlijke situaties!!!! Hoezo "rough road"? Snap het niet.
    Wel super gaaf om daar te staan. Ik wilde dat twee jaar geleden ook doen, maar besloot toen om een andere weg te nemen. op advies van anderen.Heb er nu wel spijt van.
    Nee echt ,wat fantastisch om mee te masken, maar wel eng zo in je eentje onder de cactussen. Niet teveel 'strangers'aanklampen.
    Geniet nog maar even. Het gat zo snel.
    x

  • 28 Mei 2012 - 17:36

    Maxxxxx:

    Wat een verschrikkelijke vakantie.. (Ik ben gewoon jaloers)

    Namens oma: 'Ik vind het erg tof dat je dat allemaal doet Peter, heel veel plezier nog.'

    Hele dikke kus! En geniet ervan!
    xxxxxxx

  • 28 Mei 2012 - 19:34

    Betty:

    Weer een gevaarlijke onderneming!!!! Sprong van de tower!!!!!
    Wat haal jeje toch in jehoofd. Kijk alsjeblieft uit.
    Als er iets is, kom ik je opzoeken. Sterkte met springen. xxx

  • 28 Mei 2012 - 19:56

    Menno:

    Wooooow wat gaaf die sprong! Ben erg benieuwd naar de foto's. Drie honderd meter hoog is wel ff dun in de broek zeg maar..... Wel heel erg stoer dat je het toch gedaan hebt. Ik had het nooooooooit gedaan, waarschijnlijk op het laatste moment weer terug op de veilige grond.

    Ook tof dat je 2 ton had gewonnen zeg! Zoals afgesproken zal ik het niet verder vertellen.

  • 29 Mei 2012 - 07:28

    Annemieke:

    Zo. Ik ben ook eens ingehaakt. Beter laat dan nooit.... :) Wat een toffe verhalen zeg! Geweldig dat je het zo naar je zin hebt. Ik had je al laten weten dat ik het echt zo stoer vind dat je gesprongen bent... Ben benieuwd hoe lang het duurde voordat je weer normaal kon ademhalen! Geniet van deze langverwachte en nu geschiedende very special trip.. Take care and ENJOY!

  • 29 Mei 2012 - 18:32

    Petra:

    En, hoe voel je je nu, een dag na de sprong? Je hebt het toch maar even gedaan, stoer hoor! xxxxxxxxxxxx

  • 29 Mei 2012 - 19:08

    Betty:

    waar blijft de foto van je sprong? zit er op te wachten.
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Geboeid ben ik door een land als de USA. Of het nu om steden, natuur, auto's of de mensen gaat alles is anders dan in Europa. Mijn facinatie is alleen maar groter geworden nadat ik route 66 ben gaan rijden. Een belevenis van jewelste.

Actief sinds 01 Mei 2010
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 38071

Voorgaande reizen:

08 Juli 2017 - 25 Juli 2017

Hawaii trip 2017 met tussenstops

05 Juli 2014 - 26 Juli 2014

New York here we come

22 Juni 2013 - 12 Juli 2013

USA different states

13 Mei 2012 - 14 Juni 2012

the MOTHERROAD my lifetime experience

01 Augustus 2010 - 21 Augustus 2010

awe sum, awesome

01 Augustus 2011 - 30 November -0001

COMBI trip , NY, Orlando, Miami

Landen bezocht: